Fiu de tina


Am invatat
8 Februarie, 2009, 4:02 pm
Filed under: Caderi si ridicari | Etichete: , , ,

Poate ca nu este inca vremea concluziilor, insa as vrea sa notez aici cateva lucruri pe care le-am invatat in ultimul timp si care s-au cristalizat in gandurile care m-au insotit in timpul celei mai recente caderi. Iata deci:

Am invatat sa nu mai judec pentru ca nu am cum sa fiu vreodata mai presus de cineva ca sa-mi permit sa arunc cu pietre

Am invatat ca multa lume crede in existenta lui Dumnezeu, dar foarte putini oameni au incredere in Dumnezeu

Am invatat ca nu exista scuze si justificari pentru pacat, nici macar influenta diavolului. O facem pentru ca asa alegem NOI

Am invatat ca suntem ipocriti

Il vindem necontenit pe Iisus si-l rastignim fara niciun fel de remuscare

Cateodata avem mintea atat de incetosata incat in rugaciunile noastre Ii cerem lui Dumnezeu sa ne ajute sa pacatuim

Am invatat ca atunci cand ar trebui sa ne fie scarba de noi, de fapt suntem tare mandri de ce putem face. Credem ca neputintele noastre ne fac niste zei.

Pe Dumnezeu nu-l putem minti. Ar fi bine sa fim cinstiti si sinceri cu noi si cu El. Si sa nu gasim scuze puerile: „Diavolul m-a impins la…”, „N-am stiut ca…”, „Am facut pentru ca asa au facut si altii si n-au patit nimic”.

Am invatat ca Dumnezeu este atat de marinimos incat ne da o a doua sansa, a treia, a patra…a o mia! Ne da exact cate sanse avem nevoie pentru a reusi sa parcurgem drumul.

Am invatat ca Raiul inseamna a-L avea pe Iisus cu tine. Iar aceia dintre noi care Il iubesc cel mai mult pe Dumnezeu se asigura ca-L au pe Dumnezeu cu ei aici, pe pamant. Noi restul Il alungam, de cele mai multe ori

Am invatat ca exista speranta, chiar si atunci cand bati la poarta iadului de bunavoie

Am invatat ca diavolul stie exact care sunt punctele slabe unde trebuie sa loveasca. Iar noi, chiar daca ne cunoastem aceste puncte slabe, lasam garda jos si-l lasam sa intre

Am invatat ca intr-o clipa poti sa pierzi totul, viata ta se poate schimba cu 180 de grade. De altfel, de doar o clipa e nevoie pentru a ne pierde viata. Dar cateodata, nu e nevoie de mai mult de o clipa pentru a ne mantui. Ne-o dovedeste talharul de pe cruce. La sfarsitul unei vieti pline de pacate (probabil), doua lucruri l-au dus catre mantuire: a crezut ca Iisus ii poate da cu adevarat mantuirea si s-a pocait cu sinceritate.

Am invatat ca odata impietrita, inima este foarte greu sa fie (re)incalzita

Am invatat ca nu trebuie sa incetam a-i multumi lui Dumnezeu, chiar daca nu vedem binele din viata noastra. Chiar si cand suntem afundati in pacat, chiar si cand il respingem pe Dumnezeu si ne indepartam de biserica, Iisus tot lucreaza in viata noastra, in chip nevazut cateodata, sau foarte vizibil alte dati. Ne e foarte greu sa vedem si sa intelegem la momentul respectiv, dar la un moment dat, privind in urma, vom vedea cum au fost momente in viata cand practic Iisus ne-a purtat pe brate si vom intelege ca am fost pe marginea prapastiei si nimic, dar absolut nimic nu avea cum sa ne impiedice sa cadem. Cu toate acestea, am supravietuit in mod miraculos…

Am invatat ca cea mai grea promisiune de facut este: „toata viata noastra lui Hristos Dumnezeu sa o dam”. Si totusi, facem aceasta promisiune la fiecare Sf Liturghie

Am invatat ca trebuie sa trecem prin iad inainte de a invia, exact asa cum a facut Hristos.

Am invatat sa ma uit in urma si sa  vad ajutorul lui Dumnezeu si a sfintilor. Am invatat sa recunosc perioadele cand am fost purtata pe brate de acestia si momentele cand mi-au indreptat pasii spre ei.

Cred ca am invatat ce este smerenia.

Ii invit pe toti cei care citesc aceste randuri sa impartaseasca lucrurile pe care le-au invatat de-a lungul drumului spre Hristos, poate din caderi, poate din intelepciunea Sfintilor Parinti sau poate din experienta de viata. Voi adauga si eu, de-a lungul timpului, lucrurile pe care le-am invatat si care cine stie, poate sunt de folos si altora.


8 comentarii so far
Lasă un comentariu

am invatat ca daca nu asculti de poruncile Domnului,macar sa nu disperi.NICIODATA!de ce?pentru ca Dumnezeu crede in mine chiar cand eu nu mai cred in mine!Pentru ca Dumnezeu ma iubeste mai mult decat pot eu sa imi inchpui.SI am invatat sa ma educ:adica imi zic ,ce rautate poti tu face ca EL sa nu te ierte?nici una!!!Si atunci nu ramane decatr realismul din ce in ce mai accentuat mai fin in autoobservare a urmelor pacatului in mine.Eu sunt masina care functionez cu Dumnezeu si daca in loc sa ma alimentez cu El,ma incarc cu amagirile celui rau atunci ma sufoc si deschid din ce in ce ochii si vad ca oxigenul nu ma hraneste pentru ca eu nu vreau sa il primesc in plaman.si nu pot sa scot pacatul din mine.Strig:Tu poti sa scoti pacatul de care eu m-am impatimit si cu care Te-am inlocuit.Dar eu nici nu pot nici nu vreau !Ajuta-ma Tu sa vreau!Ia Tu iubirea de pacat din mine si imbuiba-ma cu tine!Satura-ma cu tine ca sa nu mai poftesc minciuna patimilor.AM PRIMIT RASPUNS:TACEREA SI ASCULTAREA ADUCE PACEA MEA IN TINE-aasta de la P.Evhenie Dumitrescu si am staret dar nu il ascult asa cum am inceput cuvantul.Si nu mai am cuvand pe buze.Stiu tot ce trebuie sa fac stiu ce vrei Tu de la mine!Si nu fac!Nu am scapare.Nimeni nu ma poate scapa ,decat eu.El asteapta ca sa dau jerfa singura care nimeni n-o poate da in locul meu.Am spus doi ani la rand P.Iustin Parvu ca nu fac ascultare si in 2008 mi-a spus cumva iritat:mai ascultarea vine din launtru!Am inteles:trebuie sa fiu eu convins ca daca vreau vindecare nu trebuie sa imi fac voia mea in spatele careia se ascude diavolul ci sa imi tai voia si in taina Sfintei Spovedanii mi s-a spus:sa faci ascultare de oricine caci taind voia-dobandesti harul!Asta e cheia.Staretului meu i s-a spus de catre P.Sofian Boghiu:sa existi tainic.Asta mi-a spus si el mie.

Comentariu de Florin

Florin, as vrea sa-ti urez bun venit pe blog si sa te rog sa ne mai vizitezi si sa mai scrii, pentru ca ne impartasesti lucruri cu adevarat de folos.

Comentariu de Fiu de tina

Am realizat ceva recent si am vrut sa va impartasesc…
Mult timp m-am considerat urat si mereu cand spuneam ca am si eu o sansa sa ajung in rai, ca o sa fiu iertat, ca pot fi si eu iubit ma loveam, jignindu-ma accentuand uratenia mea.
Imi spuneam:
Nu vezi ce scarba esti? Uita-te cate defecte ai! Si le enumeram… Si ma intristam foarte. Si apoi imi venea un gand…
-Macar ai un suflet bun…
Si imi spuneam:
-Macar am un suflet bun…
Si am inceput sa urasc si ma rugam foarte fals Domnului mai mult in bataie de joc…
Singurul lucru care-mi pazea apropiatii de ura si gandurile mele rele era… frica..
Frica de intuneric rau si spirite rele…
|O frica pe care inca o mai am si de care nu vreau sa scap caci ma trezeste in fiecare seara la realitatea cae adevarata: Eu sunt muritor si pot sa mor cjhiar si acum. Raul ma poate bate si distruge… MAcar Dumnezeu ma ajuta..
Si imi aduc aminte de Dumnezeu si regret cele facute…
Intr-o zi tatal meu a citit din Biblie.
Eu mi-am zis:
-Ce prostie!
Si a citit ceva cu un vames si un alt om.
Unul se slavea in fata lui Dumnezeu si spunea ce suflet buna are el aratandu-si faptele bune, exact cum faceam si cam mai fac si eu…
Iar altul, vamesul, plangea si isi cerea continuu iertare stiindu-se un mare pacatos cum eu nu am facut niciodata caci mereu m-am preaslavit in sine…
Si am realizat ca nu trupul era urat, ci era… normal.
Dar sufletul meu este dezgustator. Sufletul meu este spurcat si oricat as face bine, ma dau mare in fata mea diformandu-mi sufletul si mai mult.
Sufletul meu e in iad, iar eu credeam ca sunt in rai.
Ce ciudat…
Ei, cam atat a fost…
Sa aveti un suflet mai curat decat il am eu 😉

Comentariu de Hehe...

Un singur lucru nu trebuie sa piarda omul in viata; unul singur si poate trece peste orice: Speranta!
Oricat de ateu ai fi daca speri, vei reusi!

Am o intrebare…
Ce vrea Dumnezeu de la noi? De ce vrea sa-l tot laudam? Nu e preamarire de sine?

Comentariu de Hehe

Dumnezeu este iubire, iar El cand spune sa-l pretuim, se refera ca noi sa iubim si sa ne inconjuram de iubire, dar nu de o iubire trupeasca ci de uina sufleteasca.

Comentariu de Hehe

Daca stai sa te gandesti bine, nici nu prea exista iubire trupeasca. Cu trupul nu ai cum sa simti decat..ce-ti ingaduie simturile (sa mirosi, sa atingi, sa gusti etc). Dar asta fac si animalele, nu?

Comentariu de Fiu de tina

Ce este iubirea? Un sentiment ca esti un tot cu cel/cea pe care-l iubesti…

Cred ca ai dreptate… Un suflet care deja este un tot cu propriul trup nu are cum sa fie un tot si cu altul…

Ai observat ca a aparut un nou sport „swing” care presupune liberatte totala in domeniu de sex. De exemplu, cuplurile pot schimba partenerii si face animalisme in grup.

Comentariu de Hehe

Mie cel mai mult imi place definitia iubirii pe care am gasit-o la parintele Necula. Spunea dansul ca a iubi inseamna sa-i doresti mantuirea celuilalt, inseamna sa spui ca va trai vesnic, nu va muri niciodata. Iubirea ortodoxa e iubirea „cu happy-end”, pentru ca la noi nu se termina odata cu moartea, noi avem sansa sa ne petrecem eternitatea cu cei pe care-i iubim si, cel mai important, sa fim alaturi de Hristos pe vecie.

or, cand vorbim de aceasta iubire, nu se mai pune problema ca n-ar exista respect, si nu mai e cazul de inselat, nu intervine nici plictiseala, nici nevoia de a incerca alte si alte lucruri noi (pe-aici s-ar incadra acei swinggers, care schimba partenerii). Partea frumoasa e ca in iubirea crestina ambii parteneri se raporteaza la Hristos. Iar iubirea de Hristos naste iubirea dintre ei, intotdeauna raportata la Dumnezeu. Asta am aflat-o de la parintele Staniloaie si am tinut sa o impartasesc si cu voi:

Comentariu de Fiu de tina




Lasă un răspuns

