Fiu de tina


Acatist de multumire -Slava Lui Dumnezeu pentru toate
16 octombrie, 2008, 2:00 pm
Filed under: Rugaciuni | Etichete: , , ,

Sunt acele momente in care ne intrebam ce-am mai putea sa-I cerem lui Dumnezeu, de vreme ce ne-a dat deja totul. Sunt momentele in care realizam cate minuni au loc in fiecare zi din viata noastra (pe cele mai mici preferam sa le numim coincidente). Sunt momente rare, in care ne ridicam deasupra neputintelor care ne chinuiesc zi de zi, si ne inaltam din noroiul in care ne zbatem, ca sa-L laudam pe Dumnezeu si ca sa-L slavim. Doar atat. Fara sa mai cerem nimic.

Sunt acele momente de liniste, cand totul are sens, si pacea ne cuprinde. Acestea sunt momentele cand ni se descopera cat de frumos Il slaveste Zidirea pe Dumnezeu. Si iata cum Ii canta:

Acatist de multumire -Slava Lui Dumnezeu pentru toate (textul complet aici)


Venit-am  pe  lume  prunc  slab  si  neajutorat,  dar  Ingerul  pazitor  a  intins  aripi luminoase,  ocrotind  leaganul  copilariei  mele.  Dragostea  Ta  straluceste de  atunci  peste  toate  cararile  mele,   in  chip   minunat  calauzindu-ma  catre  lumina  vesniciei.  Cu  slava  s-au  aratat,  din  prima  zi  si pana  acum,  darurile  Proniei  Tale  cele  imbelsugate.  Iti  multumesc  si  strig  cu  toti  cei  care  Te   cunosc  pe  Tine:

Slava  Tie,  Celui  ce  m-ai  chemat  la  viata;

Slava  Tie,  Celui  ce  mi-ai  aratat   frumusetea  lumii;

Slava  Tie,  Celui   ce   ai  deschis  inaintea mea  cerul  si  pamantul  ca  pe  o  carte a  vesnicei  intelepciuni;

Slava  Tie,  pentru  vesnicia  ce  se  arata  in  luma  cea  vremelnica;

Slava  Tie,  pentru  milele  Tale  cele  aratate  si  cele ascunse;

Slava  Tie,  pentru  fiecare  suspinare  in  incercarile  mele;

Slava  Tie,  pentru  fiecare  pas  al  vietii,  pentru  fiecare  clipa  de  bucurie;

Slava  Tie,  Dumnezeule,  in veci!

Ce  bine  e la  Tine  pe  pamant  si  cata  bucurie  sa fiu  oaspetele  Tau!

Nu  sunt  cumplite  viforele  pentru  acela   in  al  carui  suflet  straluceste  faclia  focului  Tau.  Imprejur  –  vreme  rea  si  intuneric,  groaza  si urlet  de  vijelie;  iar  in  sufletul  lui  pace  si  lumina:  acolo  e  Hristos !  Si  inima  canta: Aliluia!

Un  lucru  prefacut  in  pulbere   nu  se  alcatuieste  iarasi  din   acesta,  dar  Tu  invii  pe  cei  a  caror  constiinta  s-a   stins  si  intorci  la  frumusetea  cea  dintai  sufletele  ce  o  pierdusera  fara  nadejdea  de-a  o  mai  dobandii.  Cu  Tine  nimic  nu  e  cu  neputinta  de  indreptat.  Tu  esti  cu  totul  dragoste.  Tu  esti  Cel  ce  pe  toate  le  zidesti  si  Cel ce  iarasi  dai  viata.

Eu  nu  am  auzit  cantarea  heruvimilor –  aceasta  este partea  sufletelor  inalte –  dar  stiu  cum  te  slaveste  firea.  Am  privit  iarna  cum,  sub tacerea  lunii,  intreg  pamantul  Iti   aduce  tihnita  rugaciune,  invesmantat  in haina  alba,  stralucind  de  nestematele  zapezii.  Am  vazut  cum  se  bucura  de Tine  soarele  care  rasare  si-am  auzit  corurile  pasarilor  slavoslovind.  Am  auzit  cum  fosnesc  codrii,  canta  vanturile  si  apele  susura  cu  taina  despre  Tine,  am auzit  cum  Te  propovaduiesc  cetele  luminatorilor  prin  miscarea  pe  care  le-ai  randuit-o,   cu  intelepciune  pe   nesfarsitele  intinderi.


4 comentarii so far
Scrie un comentariu

Este minunat,te ajuta sa te analizezi mai bine,sa-ti dai seama de greselile pe care le faci…sa te apropii mai mult de DUMNEZEU…MINUNAT ! !

Comentariu prin zoia

este extraordinar, daca il asculti te linisteste si te face sa te impaci cu tine.MINUNAT………….

Comentariu prin nela

este extraordinar,poti sa-l asculti la infinit si nu te poti plictisi….iti multumim ca ne incanti sufletul!

Comentariu prin gabriela

[...] Legături Blogul Agnos Danion Vasile Ganduri incuviintate Lacasuri Ortodoxe Parintele Savatie Bastovoi PRO VITA Bucuresti Taina Casatoriei Teologie ortodoxa si stiinta Cum L-am cunoscut pe Dumnezeu 12 iulie, 2009, 1:34 pm Categorisit la Caderi si ridicari, Despre mine | Etichete: acatist de multumire, Dumnezeu, Hristos Pana voi putea sa povestesc prin cuvintele mele, las sa vorbeasca Acatistul: [...]

Pingback prin Cum L-am cunoscut pe Dumnezeu « Fiu de tina




Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

